نورهدایت
قرآنی و مذهبی

 خواص ذكر "لاحول ولا قوة الا بالله"

در آموزهای دینی ومذهبی یک سری اعتقادات وتوسلات وتوجهات باطنی وجود دارد. که با برقراری ارتباط بین خالق ومخلوق ایجاد می شود واین ارتباط  نوعاَ از را ذکر وتوجهات قلبی وبکار بردن یک سری از اذکار و اوراد حاصل می شود که در روایات متعدد ومستند از اهل بیت علیهماالسلام نیز به مفیدبودن آنها اشاره شده است،لذاسعی بر این است که تعدادی از این اذکار برای استفاده شما عزیزان وبزرگوران ارائه گردد. به امید اینکه خداوند تبارک وتعالی عنایتی بنمایندوتمامی حوائج ،حاجتمندان مرتفع شود ونویسنده را از دعای خیرتان فراموش نکنید.         الاحقر غلامرضا ایمانی

صد بار بعد از نماز صبح

امام رضا(علیه‌السلام) فرمود: هر كس پس از نماز صبح صد بار بگوید: «بسم الله الرحمن الرحیم، لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم»؛ به اسم اعظم خدا از سیاهى چشم به سفیدى آن نزدیك‌تر شده و به راستى كه در مدار اسم اعظم قرار گرفته است.(- سفینة البحار، ج 1، ص 661.)

از حضرت رسول اكرم(صلی الله علیه و آله) نقل شده كه فرمود: شیطان بر دو قسم است: شیطان جنى، كه با گفتن «لاحول و لا قوة الا بالله العلى العظیم» از شما دور مى‌شود.

و شیطان انسى، كه با فرستادن صلوات بر محمد و آلش «اللهم صل على محمد و آل محمد» از شما دور مى‌شود. (- امید درماندگان ، ج 2، ص 223و 234)

امام على(علیه‌السلام) خطاب به كمیل بن زیاد مى‌فرماید: اى كمیل! هر روز نام خدا را بر زبان جارى كن و بگو: «لا حول و لا قوة الا بالله»؛ بر خدا توكل كن، ما را یاد كن، نام ما ببر و بر ما درود فرست.

اى كمیل! به هنگام غذا نام خدایى را كه با اسمش هیچ دردى زیان نرساند و نامش براى هر بدى و دردى درمان است به زبان آور.

اى كمیل! به هنگام هر سختى بگو: «لا حول و لا قوة الا بالله» تا خدا آن را كفایت كند. و به هنگام نعمت بگو: الحمدلله تا زیاد شود و چون روزى‌ات دیر رسد، استغفار كن تا خدا گشایش دهد.(تحف العقول ، ص 182.)

رفع درد و اندوه

از پیغمبر اكرم(صلی الله علیه و آله) روایت شده است كه فرمودند: ذكر "لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم" گنجى از گنج‌هاى بهشت است و آن باعث شفا یافتن از نود و نه درد است كه آسان‌ترین آنها اندوه است.( - ثواب الاعمال ، ص 341 و 342)     التماس دعا

 


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 28 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 9:36 :: توسط : غلامرضا ایمانی

زغال اخته و توت فرنگی داروهای طبیعی

توت فرنگی و زغال اخته از جمله میوه‌هایی هستند که این روزها بازارشان داغ است و مشتریان زیادی دارند که به قصد تهیه آنها به بازار می‌روند. محصولاتی که جدا از رنگ و طعم ویژه‌ای که دارند، خواص زیادی نیز برای شما خواهند داشت.

-1 توت از نوع فرنگی

توت فرنگی میوه‌ای بوته‌ای، خوش طعم و خوش رنگ است که در یک لحظه رنگ سرخ آن نگاه را به سمت خود جلب می‌کند. این میوه جدا از این محاسن فواید زیادی برای سلامت بدن نیز دارد. اینکه منبعی غنی از فیبر، ویتامین C، پتاسیم و آنتی اکسیدان‌ها به شمار می‌رود. البته توت‌فرنگی در کنار این عناصر دارای املاح مختلفی مانند آهن است که نقش مهمی در خونسازی دارد.

اما فهرست عناصر و مواد موجود در آن به همین جا ختم نمی‌شود و در فهرست خواص آن مواد دیگری مانند قندهای مختلف، سالیسیلات‌ها، تانن، موسیلاژ و مهم‌تر از آن اسیدهای میوه دیده می‌شود. وجود انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی در این میوه باعث شده است تا متخصصان طب سنتی از آن به عنوان میوه ای که می‌تواند موجب ارتقای سطح سلامت گوی سرخ رنگ و تپنده یا به عبارتی دیگر قلب شود یاد کنند.
 
 سرازیری برای فشار خون

این روزها فشار خون بالا برای خیلی‌ها به مشکل تبدیل شده است، این مشکل د رمیان  افرادی که دوره جوانی را نیز سپری می‌کنند، به وفور دیده می‌شود. این اشخاص می‌توانند در طی روز این میوه را در برنامه غذایی خود لحاظ کنند، زیرا گفته می‌شود می‌تواند فشار‌خون بالا را کاهش دهد. از این موارد که بگذریم توت فرنگی مانند توت سفید، شاه توت، و تمشک روده و مثانه را تمیز می‌کند و در این زمینه نیز کمک بسیاری به سلامت و ارتقای میزان تندرستی شما خواهد کرد. همچنین برخورداری از مقادیر بالای آنتی اکسیدان‌ها مانند آنتوسیانین یا رنگدانه قرمز موجب می‌شود که پیشگیری از بیماری‌های قلبی هم در فهرست فواید این نوع از توت قرار گیرد.

 رشد ناخن‌ها و تقویت چشم

امروزه داشتن رژیم غذایی به سنتی در میان برخی افراد تبدیل شده است، زنان و مردانی که می‌خواهند اندامی زیبا و متناسب داشته باشند تلاش می‌کنند تا میزان کالری دریافتی خود را به حداقل برسانند. اینجاست که استفاده از واحدهای غذایی و موادی که کالری کمتری دارند اهمیت می‌یابد. توت فرنگی نیز یکی از میوه‌هایی است که با توجه به کالری کم می‌تواند در این برنامه جای بگیرد. زیرا که توت فرنگی فاقد چربی اشباع بوده و کالری کمی هم دارد. به عبارتی هشت عدد توت فرنگی یک واحد میوه‌ای تلقی می‌شود که رقم کالری موجود در آن فقط 50 کالری است، علاوه بر این ویتامین A موجود در آن هم باعث رشد ناخن‌ها و تقویت چشم خواهد شد.
 
 محافظی برای رگ‌ها

روزانه یک واحد توت‌فرنگی بخورید. این توصیه را جدی بگیرید زیرا مقدار فولات موجود در خون را افزایش می‌دهد. می‌پرسید این دیگر چه ماده یا عنصری است؟ عجله نکنید، فولات، می‌تواند هموسیستئین موجود در مایع سرخ رنگ بدن شما را کاهش دهد. اسید آمینه‌ای که اگر میزان آن افزایش یابد رگ‌های خونی مسدود خواهند شد و تندرستی شما به مخاطره خواهد افتاد. ضمن اینکه این گوی خوشرنگ قادر است از ابتلای شما به تصلب شرایین هم جلوگیری کند.
 
 خاصیت‌هایی از جنس دم نوش

بدون مقدمه بگویم که تاثیرگذاری آب توت فرنگی را در درمان تب‌هایی که دلیل آن امراض التهابی است نادیده نگیرید. دیگر اینکه دم کرده برگ یا میوه این محصول بوته‌ای، نقرس و سنگ‌های مثانه را معالجه کرده ضمن اینکه املاح معدنی موجود در این میوه خاصیت مسهل دارد و به زبان ساده‌تر موجب می‌شود تا عضلات روده منقبض و منبسط شوند. پس دارویی طبیعی برای افرادی محسوب می‌شود که از یبوست گله‌مند هستند.
 
 کودکان و نوجوانان میل کنند

اگر در خانه فرزندی دارید که در گروه سنی کودک یا نوجوان قرار دارد، توت فرنگی را در برنامه روزانه وی لحاظ کنید، زیرا دارای مقادیر چشمگیر کلسیم و فسفر است که فرایند رشد وی را بهبود می‌بخشد. علاوه براین موجب استحکام دندان‌ها و ترمیم شکستگی استخوان‌ها هم خواهد شد. این میوه به دلیل داشتن هیدرات 2 کربن خستگی فرد را کاهش داده و در بدن تولید انرژی می‌کند.
 
 -2میوه ای زغالی

این میوه در اروپا و مناطقی از آسیا به ویژه ایران و ارمنستان رشد و نمو دارد. اگر گذرتان به جنگل‌های ارسباران افتاد می‌توانید درختچه‌های زغال اخته را از نزدیک ببینید. البته منطقه الموت، کوه‌های البرز و جنگل‌های مازندران و گیلان هم محل دیگری برای رویش این محصول است. میوه ای که رنگ قرمز روشن دارد و خوش مزه و شیرین است که اگر نرسیده آن را بچینید و تناول کنید، بسیار ترش مزه است، زیرا میزان اسید در آن بالاست.
 
 میزبانی از فلاونوئیدهای خوش رنگ

ویتامین‌های E، B1، B2، C همچنین آهن، کلسیم، اسید فولیک و فلاوونوئیدها از مهم‌ترین ترکیبات موجود دراین میوه به شمار می‌روند. جالب اینکه آنتوسیانین زغال اخته رنگدانه ای از گروه فلاونوئیدهاست؛ همان رنگدانه ای که گوجه فرنگی و گیلاس را قرمز رنگ می‌کند.
 
 دیابتی‌ها نگران نباشند

بیماران مبتلا به دیابت حتی افرادی که اضافه وزن برای آنان به دغدغه ای تبدیل شده تا نتوانند به راحتی از خوردنی‌های مختلف بهره ببرند خیالشان راحت باشد. زیرا میزان گلوگز و فروکتوز موجود در این محصول درختچه ای کم بوده و مصرف آن برای افراد چاق و دیابتی‌ها دردسری ایجاد نخواهد کرد. این آرامش خیال تا به آنجاست که به گفته حکما جوشانده برگ زغال اخته با گل توت فرنگی نقشی چشمگیر و قابل توجه در درمان مرض قند دارد.
 
 راحت بخوابید

زغال اخته بخورید و راحت بخوابید. هورمون ملاتونین موجب می‌شود تا افراد خوابی راحت و عمیق داشته باشند. زیرا این هورمون تنظیم ریتم 24 ساعته، روز و شب بدن را به عهده دارد و زغال اخته هم حاوی مقادیر زیادی از این هورمون است. پس مصرف آن می‌تواند به شما در داشتن خوابی آسوده کمک کند. این نکته را فراموش نکنید که فصل‌های مختلف سال هر کدام برای خود جذابیت‌های ویژه‌ای دارند.
تغییرات آب و هوایی همچنین میوه‌ها و گیاهانی که در چهار دوره سال می‌رویند موجب می‌شوند تا هر فصل به طور کامل از فصل دیگر متمایز شود، در این میان اما برای اینکه به سلامت بدن خود کمک کنید و آن را ارتقا بخشید به سادگی از کنار میوه های تابستانی نگذرید و مصرف روزانه آنها را جدی بگیرید.


ارسال شده در تاریخ : شنبه 27 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 9:3 :: توسط : غلامرضا ایمانی

ابوالعطا، کمال‏ الدّین محمود بن علی‏ بن محمود، معروف به «خواجوی کرمانی» متوفّای 753 ه . ق . در ضمن قصیده غرّایی گوید:
چو کعبه مولد او گشت، از آن سبب شب و روز                کنند خلق جهان سجده در برابر او

یاران ودوستان این عید برشما مبارکباد      یا علی


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 22 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 14:27 :: توسط : غلامرضا ایمانی

                                         اـ شاعر نامی، عبد الرّحمان جامی، متوفّای 898 ه . ق . می‏گوید:
به سوی کعبه رود شیخ و من به سوی نجف     به حق کعبه که آنجا مراست حق به طرف
تفاوتی که میان من است و او، این است          که من به سوی گهر رفتم، او به سوی صدف


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 22 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 13:52 :: توسط : غلامرضا ایمانی

راوایات معتبر از اهل سنت در مورد ولادت حضرت علی(ع)

1ـ حافظ، ابوعبداللّه‏ محمدبن عبداللّه‏ مشهور به «حاکم نیشابوری» در کتاب بسیار معروفش «مستدرک صحیحین» می‏نویسد:
«به تواتر رسیده است که فاطمه بنت اسد، امیر مؤمنان ـ کرّم‏ اللّه‏ وجهه ـ را در خانه کعبه به دنیا آورد.»

2-پیشتاز مورّخان، علی بن حسین مسعودی، متوفّای 333 ه . ق . در کتاب گران سنگ «مروج الذّهب» که در طول بیش از یکهزار سال، یکی از استوارترین منابع مورد اعتماد مورّخان است، با صراحت و قاطعیّت اعلام می‏دارد که:
«ولادت آن حضرت در درون کعبه واقع گردید.»(5)
و در کتاب دیگرش «اثبات الوصیّه» تأکید می‏کند که:
«هرگز پیش از ایشان و یا بعد از ایشان احدی در درون کعبه به دنیا نیامده است.»

3-ـ محدّث خبیر، محمد بن علی بن اسماعیل شافعی، مشهور به «ابن قفّال» متوفّای 365 ه . ق . می‏نویسد:
«فاطمه بنت اسد به هنگام زایمان وارد کعبه شد و علی علیه‏السلام را در آنجا به دنیا آورد.
گفته می‏شود به جز علی علیه‏السلام احدی در آنجا متولّد نشده است.»  واینها تنها گوشه کوچکی از عظمت مولاست.


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 22 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 13:8 :: توسط : غلامرضا ایمانی

حضرت ابوطالب در حالی که برق شعف از دیدگانش بیرون می‏زد، بانگ بر آورد:
«اَیُّهَا النّاسُ! وُلِدَ [اللّیْلَةَ] فِی الْکَعْبَةِ وَلیُّ اللّه‏»
«هان ای مردمان! (امشب) ولیّ خدا، در خانه خدا، دیده به جهان گشود.»


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 22 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 13:4 :: توسط : غلامرضا ایمانی

در این فرصت بدست آمده در این عید بزرگ-چند سوال از برادران اهل سنت.!امید است که همه ما وشما قبل از اینکه متعصبانه وبرمبنای  احساسات حرفی بزنیم به آن بیندیشیم بعدبرزبان جاری کنیم تا مورد سرزنش دیگران حتی کسانی که گوینده لااله الا الله نیستند قرارنگیریم .اگر شما (ولی )رابه معنای (دوست )گرفته اید و به معنای سرپرست معنا نمی کنید پس چرا به حرف خودتان عمل نمی کنید وحداقل با علی (ع)دوست نیستید .یا علی مدد


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 22 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 10:4 :: توسط : غلامرضا ایمانی

خواجه نظام‏الدّین اولیاء دهلوی، متوفای 725 ه . ق . می‏گوید:
اگر خواهی که در محشر شفیعت مصطفی باشد     قسیم جنّت و دوزخ، علی مشکل گشا باشد
امامت را کسی شاید که شاه اولیا باشد                به زهد و عصمت و دانش مثال انبیا باشد
امام دین کسی باشد که در وقت ولادت، او             بود در کعبه و کعبه ز کعبش با صفا باشد


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 22 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 9:55 :: توسط : غلامرضا ایمانی

   ابوالمجد، مجدود بن آدم، مشهور به «سنائی» شاعر بلند آوازه قرن ششم می‏گوید:
   در کعبه «قُلْ تَعالَوْا» از مام که زاد       از بازوی باب حطّه خیبر که گشاد
   در مرحله علی نه چونست نه چند     در خانه حق زاده به جانش سوگند
   بی فرزندی که خانه زادی دارد            شک نیست که باشدش به جای فرزند
                                                 


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 22 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 9:48 :: توسط : غلامرضا ایمانی

میوه ای که غم و غصه را از بین می برد

زیتون، یکی از میوه هایی می باشد که سرشار از فسفر، گوگرد، کلسیم، آهن، پتاسیم و منگنز می باشد، به نحوی که مصرف مستقیم یا روغن گرفته شده از آن، دارای فواید منحصر به فردی می باشد، چنانچه این امر در گفتار ائمه اطهار (ع) نیز به وضوح ذکر شده است.

درباره ی فواید زیتون از امام رضا (ع) نقل شده است که فرموده اند: روغن زیتون غذای خوبی است؛ چرا که دهان را خوشبو و بلغم را برطرف می سازد، رنگ صورت را صفا و طراوت می بخشد، اعصاب را تقویت می نماید و همچنین بیماری، ضعف و درد موجود در بدن را از میان می برد و آتش خشم را فرو می نشاند و همچنین حضرت محمد (ص) فرموده اند: شما را به خوردن زیتون سفارش می کنم، به خاطر آن که زیتون صفرا را از بین می برد، رگ های بدن را قوی می نماید، اخلاق را نیکو می گرداند، نفس و روح را پاک و طاهر می نماید و غم و غصه را از بین می برد و نیز در سفارش به امیرالمومنین علی (ع) می فرمایند: یا علی روغن زیتون بخور و از آن به بدن خود بمال. برای این که کسی که روغن زیتون مصرف نماید و از آن بر بدن خود بمالد، شیطان تا چهل روز به او نزدیک نمی گردد.

منابع:
1- طبرسی. مکارم الاخلاق: 190.
2- برقی. المحاسن، ج2: 485.
3- مجلسی. بحارالانوار، ج63: 183.
4- پورقاسم میانجی. خوراک های حلال و حرام: 63، 65.

 


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 22 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 9:43 :: توسط : غلامرضا ایمانی

دوستان وهمراهان عزیز بیایم در این شب ولادت با سعادت مولای متقیان دلهامونوآسمونی کنیم ،برای همه پدر ها ومادرها،دعاکنیم-برای سلامتی همه پدر ها ومادرانی که فرزند ندارن تا این عید را بهشون تبریک بگن دعا کنیم- وبرای همه پدران ومادرانی که الان درخانه ابدی خود خوابیده اند دعا کنیم-برای پدران ومادرانی که بچه های ناخلف دارند(بد وارث)دعا کنیم-برای پدران ومادرانی که مریضند وپرستاری ندارند دعا کنیم -برای همه پدران ومادرانی که الان توی خانه سالمندانند دعا کنیم-برای همه پدران ومادرانی که خیری از این دنیا ندیدن ،جز زحمت نکشیدن -برای همه پدر ومادرهای که عمری راصرف بزرگ کردن وتربیت کردن وپرستاری از ما کردن ،دعابکنیم-بیایم هی نگوییم مگر برای ما چه کردن-هی نگوییم با آن برادر بهتر بودن با آن یکی بدتر _بیاییم به مقام ومنزلت آنها احترام بگذاریم-اینکه امروز ،روز پدر وفردا رورز مادر است-همه بهانه ای باشه تا به آن همه زحماتی که پدران برای تأمین معاش ما کشیدن وهمه رنجها وشب نخوابیهای که مادران برای من وتو کشیدن -با قلبی صاف صاف به زلال چشمه ساران وبی منتی ابرهای بهاری وگرمای امید بخش خورشید عالم تاب دعا کنیم.دعا کنیم  دعاکنیم تا خدا حقشان را برما حلال کند.     یاعلی         غلامرضا ایمانی

 


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 22 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 8:47 :: توسط : غلامرضا ایمانی

آنـکـه بر دوش رسول مدنی پـای نهاد …….. کرد بتها ز حـرم جـمله نگـونسار عـلیسـت

آنـکه در بسـتر پـیــغـمبر اسـلام بخفت ….…. حافظ جان وی از فـرقه خونخوار علیـست

آنـکه گـرد مـحـن از چهره ایتـام زدود ….. هـمــدم مــردم درمــانـــده افـگـار عـلـیـست

آنـکه بشکافت بگهواره ز هم اژدر را …..... شـیـر مـیـدان یـلـی حــیـدر کــرار عــلیـسـت

آنـکه در خانه حق شد متـولـد ز شرف ..…خــانــه زاد احـــد و مــحـرم اســـرار عــلـیست

آنـکه در خم غـدیر آمـده بـر خـلق امیر ….…. مـظـهـر لـطـف خـداونـد جـهاندار عـلیست

آنــکه با قاتل خـود لطف و مدارا فرمود ..…ابــــن عـم نـبـــی و مــظـهـر دادار عــلـیسـت

آن یدالله که دا کرد سر از پیکر عمرو …. صــاحـب تـیـغ دو سـر آیــت قـهــار علیست

کـی تـوانـم بـمـدیحش سخنی ساز کنم ..…فـــوق اوهــام عــلی بــرتـــر افــکــار عـلیست

 

 


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 22 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 8:43 :: توسط : غلامرضا ایمانی

علی گویا علم جمله مستن      تمام انبیاء هم شیعه هستند


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 22 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 8:39 :: توسط : غلامرضا ایمانی

یا علی مالک ملک دلی      نام زیبای توشدرافع هرمشکلی


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 22 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 8:35 :: توسط : غلامرضا ایمانی

گفت پيغامبر علي را کاي علي/شير حقي پهلوان پردلي

ليک بر شيري مکن هم اعتماد/اندر آ در سايه‌ي نخل اميد

اندر آ در سايه‌ي آن عاقلي/کش نداند برد از ره ناقلي

ظل او اندر زمين چون کوه قاف/روح او سيمرغ بس عالي‌طواف

گر بگويم تا قيامت نعت او/هيچ آن را مقطع و غايت مجو

در بشر روپوش کردست آفتاب/فهم کن والله اعلم بالصواب

يا علي از جمله‌ي طاعات راه/بر گزين تو سايه‌ي خاص اله

هر کسي در طاعتي بگريختند/خويشتن را مخلصي انگيختند

تو برو در سايه‌ي عاقل گريز/تا رهي زان دشمن پنهان‌ستيز

از همه طاعات اينت بهترست/سبق يابي بر هر آن سابق که هست

چون گرفتت پير هين تسليم شو/همچو موسي زير حکم خضر رو

صبر کن بر کار خضري بي نفاق/تا نگويد خضر رو هذا فراق

گرچه کشتي بشکند تو دم مزن/گرچه طفلي را کشد تو مو مکن

دست او را حق چو دست خويش خواند/تا يد الله فوق ايديهم براند

دست حق ميراندش زنده‌ش کند/زنده چه بود جان پاينده‌ش کند

هرکه تنها نادرا اين ره بريد/هم به عون همت پيران رسيد

دست پير از غايبان کوتاه نيست/دست او جز قبضه الله نيست

غايبان را چون چنين خلعت دهند/حاضران از غايبان لا شک به‌اند

غايبان را چون نواله مي‌دهند/پيش مهمان تا چه نعمتها نهند

کو کسي کو پيش شه بندد کمر/تا کسي کو هست بيرون سوي در

چون گزيدي پير نازک‌دل مباش/سست و ريزيده چو آب و گل مباش

ور بهر زخمي تو پر کينه شوي/پس کجا بي‌صيقل آيينه شوي


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 21 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 10:38 :: توسط : غلامرضا ایمانی

طالع اگر مدد دهد دامنش آورم به کف                  گر بکشم زهی طرب ور بکشد زهی شرف

 طرف کرم ز کس نبست این دل پرامید من            گر چه سخن همی‌برد قصه من به هر طرف

از خم ابروی توام هیچ گشایشی نشد                 وه که در این خیال کج عمر عزیز شد تلف

ابروی دوست کی شود دست کش خیال من          کس نزده‌ست از این کمان تیر مراد بر هدف

چند به ناز پرورم مهر بتان سنگ دل                      یاد پدر نمی‌کنند این پسران ناخلف

من به خیال زاهدی گوشه نشین و طرفه آنک        مغبچه‌ای ز هر طرف می‌زندم به چنگ و دف

بی خبرند زاهدان نقش بخوان و لا تقل                  مست ریاست محتسب باده بده و لا تخف

صوفی شهر بین که چون لقمه شبهه می‌خورد        پاردمش دراز باد آن حیوان خوش علف

حافظ اگر قدم زنی در ره خاندان به صدق                 بدرقه رهت شود همت شحنه نجف

 

 


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 21 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 9:24 :: توسط : غلامرضا ایمانی


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 21 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 8:53 :: توسط : غلامرضا ایمانی

پیشاپیش ولادت با سعادت مولای متقیان امیر المومنین علی بن ابی طالب (ع) رامحضرفرزندعزیزش امام زمان (عج)وهمه شما عزیزان ،برادران وخواهران دینی تبریک عرض می نمایم.     اسعدالله ایامکم


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 21 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 7:37 :: توسط : غلامرضا ایمانی

عارف کامل مرحوم شیخ رجب علی خیاط فرموده است که در تشییع جنازه  آقای بروجردی (ره)جمعیت بسیاری آمدند و تشییع با شکوهی صورت گرفت ، من در عالم معنی از ایشان پرسیدم که چطور این اندازه از شما تجلیل کردند ، ایشان فرمود تمام طلبه ها را برای رضای خدا درس میدادم.

   شکوه شیعه ، تدریس برای رضای خدا  (نقل از آیت ا... محمد ری شهری)

 تمثال مبارک حضرت آیت الله العظمی بروجردی(ره) ومرحوم حجت الاسلام فلسفی


ارسال شده در تاریخ : شنبه 20 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 12:19 :: توسط : غلامرضا ایمانی

حضرت امام جواد الأئمه(ع) بنابر مشهور در دهم رجب سال 195هـ.ق به دنيا آمده اند.

اقوال ديگر در ولادت آن حضرت چنين است: 17 ماه رمضان، 15 ماه رمضان و آخر ذي القعده. به قولي هم در 13 رجب ولادت آن حضرت واقع شده است..
نام آن حضرت محمد و کنيه ايشان ابوجعفر و مشهورترين القاب آن حضرت تقي و جواد است. حضرت رضا(ع) آن حضرت را با کنيه ياد مي کردند و مي فرمودند: "أبوجعفر به من نامه نوشته است" و نامه هايي که از آن حضرت مي رسيد در نهايت جلالت و زيبايي بود و هنگامي که امام(ع) مي خواستند نامه براي امام جواد(ع) بنويسند آن حضرت را به بزرگي و احترام مورد خطاب قرار مي دادند.
يک روز در ايام کودکي حضرت جواد(ع) آن حضرت را نزد پدر بزرگوارش امام رضا(ع) آوردند. آن حضرت فرمودند: "اين مولودي است که براي شيعه مبارکتر از او بدنيا نيامده است"، چرا که چهل سال و چند ماه از سن مبارک امام رضا(ع) گذشته بود و آن حضرت هنوز اولادي نداشتند و برخي از شيعيان در امر امامت نگران بودند، هنگاميکه خداوند جواد الأئمه(ع) را به مولايمان حضرت رضا(ع) داد نگراني و شک و ترديد مردم بر طرف شد.
گفتني است ولادت با سعادت حضرت باب الحوائج علي اصغر(ع) نيز در اين روز واقع شده است.ضمن تبریک ولادت با سعادت امام جواد الائمه به محضر آقا علی بن موسی الرضا(ع) وهمه شما عاشقان وعلاقمندان آستان مبارک ائمه هدی عیله السلام انشالله عیدی ما در این روز سلامتی وفرج امام زمان (عج) واستشفاءهمه مریض ها وبرآورده شدن همه حاجات مشروعه ومعقوله باشد  غلامرضا ایمانی 1392/02/20

 


ارسال شده در تاریخ : شنبه 20 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 8:50 :: توسط : غلامرضا ایمانی

                      میلاد باسعادت امام جواد(ع) مبارکباد

 

 


ارسال شده در تاریخ : شنبه 20 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 8:34 :: توسط : غلامرضا ایمانی

تمثال مبارک زعیم عالی قدرجهان اسلام حضرت آیت الله العظمی بروجردی(ره)


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 17 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 10:5 :: توسط : غلامرضا ایمانی

یا من اسمه دواء وذکره شفاء

با سلام وادب  محضر همه دوستان وعلاقمندان طب سنتی واستفاده از داروهای گیاهی، بجای داروهای شیمیایی،در پی درخواست تعدادی از عزیزان مطالب زیر جهت استفاده وهرچه شادابی شما عزیزان ارائه می گردد.همانطور که همه شما بزرگواران اطلاع دارید داروهای شیمیایی اگر یک جا را مثلاَ آباد میکنند یا تا لحظاتی دردی را تسکین می دهند اما صدها قسمت دیگر از بدن راخراب یا در کارکرد صحیح آنها خلل ایجاد می کنند.اما داروهای گیاهی برگرفته از دل طبیعت اگر فرضاَ جای را آباد نکنند حداقل ضررنمی رسانند.

این گیاهان باورنکردنی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. میوه ها و سبزیجات برای سلامتی بدن ما بسیار مفید هستند، ولی ما معمولاً گیاهان زیر را که محتوای آنتی اکسیدان آنها بالاتر از میوه ها و سبزیجات است دست کم می گیریم. بعضی گیاهان معطر سرشار از آنتی اکسیدان هایی هستند که با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند و التهاب را کاهش می دهند و پوست را سالم و جوان جلوه می دهند. کرم های شیمیایی را دور بریزید و این گیاهان معطر را در رژیم غذایی خود قرار دهید تا هر روز با آکنه مبارزه کنید وپوستی سالم وشاداب وجوان داشته باشید.

1-نعناع

نعناع فلفلی (Peppermint) و پودنه (spearmint) مزایا و فواید زیادی برای بدن دارند و مزه خوبی به غذاها یا نوشیدنی ها اضافه می کنند. نعناع به دستگاه گوارش کمک می کند و حس سلامتی به شما می دهد. این گیاه سرشار از کلروفیل است که با التهاب مبارزه می کند و استرس را کاهش می دهد، در نتیجه آکنه را از بین می برد. کمی نعناع به اسموتی ها اضافه کنید یا شب ها چای نعناع بنوشید تا بدن شما را ریلکس کند و راحت تر و زودتر بخوابید.

2-گشنیز

این گیاه که با نام coriander شناخته می شود، گیاهی سم زدا است که برای مبارزه با آکنه بسیار مناسب است. گشنیز موجب سم زدایی از کبد می شود و از بیماری ها و افزایش وزن جلوگیری می کند. یکی از بزرگترین منابع کلروفیل است و با اسیدیته های بدن مبارزه کرده و بدن را پاکسازی می کند. همچنین روند درمانی را تسریع کرده و از کاهش قند خون جلوگیری می کند. گشنیز مزه خوبی نیز دارد و می توانید آن را به اسموتی ها، سالادها و غذاهای دیگر اضافه کنید. همچنین این گیاه ارزان قیمت بدون کالری است و برای افزودن به رژیم غذایی کاملاً مناسب است.


3- آویشن

آویشن جزو آن دسته از گیاهانی است که به خوبی با آکنه مبارزه کرده و جلوی کاهش اشتها، دل بهم خوردگی، افسردگی و خون اسیدی را می گیرد. همچنین مزه بسیار خوبی دارد و خواص آنتی باکتریال آن مشهور است. آویشن پر از کلروفیل است و التهاب را کاهش می دهد. می توانید آویشن را به سالادها و غذاها و از همه مهمتر به سس های خانگی بیفزایید و چند برگ از آن را در چای گیاهی خود بیندازید. این گیاه چه تازه باشد چه خشک، فواید زیادی برای سلامت بدن دارد.

همیشه سالم وسرافراز باشید در زیر سایه الطاف بی پایان خداوند مهربان-غلامرضا ایمانی


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 16 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 10:59 :: توسط : غلامرضا ایمانی

بسم الله الرحمن الرحیم

یکی دیگر از معجزات ونشانه های عظمت قرآن،از جمله معجزات ظاهری وملموس آن برای همه افراد بشر،معجزات عددی قرآن است که با دیدن این تساوی عددی و هماهنگی رقمی و تناسب در موضوعات قرآن، كه قدرت بشری از دریافت دقیق آن ناتوان بوده  و از توضیح كامل وبیان آن در می ماند. به عنوان نمونه کوچکی از این گلستان پر ازگل وریحان به گوشه ای از تناسبهای عددی آیات قرآن اشاره می کنیم.

اجر:واژه(اجر: مزد): 108 بار در قرآن آمده و به همین اندازه واژه (فعل: كار) آمده است.

جزاء:كلمه(جزاء: پاداش- كیفر) 117 بار در قرآن به كار رفته و (مغفرت)334 بار. پس آمرزش دو برابر كیفر به كار رفته است!

ابلیس:در قرآن لفظ ابلیس 11 بار آمده و عیناً به همین تعداد، یعنی 11 بار، فرمان به استعاذه (پناه بردن به خدا) تكرار شده است.

آیات:واژه ( آیات: نشانه ها) 382 بار در قران آمده وبا توجه به اینكه واژه ( الناس:مردم) 241 بار و (الملائكة: فرشتگان)86 بار و (عالمین: جهانیان) 73 بار در قرآن بكار رفته، كلمه(آیات) به اندازه مجموع واژه های (ناس- ملائكه و عالمین) به كار رفته است.

ایمان:ایمان) و مشتقات آن 811 بار در قرآن به كار رفته و لفظ (علم) و مشتقات آن 782 بار و مترادف (علم) یعنی(معرفت) با مشتقاتش 29 مرتبه در قرآن آمده است. در نتیجه (علم ) و(معرفت) و مشتقات آن دو، مجموعاً 811 بار تكرار شده اند كه مساوی با لفظ (ایمان) به كار رفته اند.

بِرّ:لفظ برّ( نیكی) و تمام مشتقاتش 20 بار در قرآن آمده كه با واژه (ثواب) و مشتقاتش برابر است.

جحیم:كلمه جحیم( دوزخ) 26 بار در قرآن تكرار شده كه برابر با لفظ عقاب (كیفر) می باشد.

حرث:واژه حرث( كشت)14 بار در قرآن آمده، و به همین اندازه واژه زراعت ( كشاورزی) به كار رفته است.

دنیا و آخرت:كلمه (دنیا) در قرآن 115 بار به كار رفته و واژه (آخرت) نیز عیناً 15 بار در قرآن آمده است.

رسل:واژه (رسل) 368 بار تكرار شده و واژه نبی 75 بار ، بشیر18 بار و نذیر 57 بار كه مجموع ارقام مذكور 518 مرتبه است. جای شگفتی است كه این عدد با تعداد مواردی كه اسامی پیامبران آمده برابراست. یعنی اسامی پیامبرن الهی ( آدم- نوح – موسی و...) نیز 518 بار در قرآن به كار رفته است.

صیام:واژه (صیام: روزه) و (صبر: شكیبایی) و (درجات: بیمناكی) و (شفقت: مهربانی) هر كدام 14 بار در قرآن آمده است.

عقل:كلمه (عقل) و مشتقاتش 83 بار در قرآن آمده و با موارد به كار رفته واژه (نور) در قرآن برابر است .

محبت:واژه (محبت ) و مشتقاتش 83 بار در قرآن آمده كه به همین تعداد واژه ( طاعت : فرمانبرداری ) در آیات وجود دارد .

لسان:كلمه ( لسان: زبان) 25 بار در قرآن آمده است كه با تعداد ( موعظه: پند و اندرز) برابر است.

مطالب فوق تنها اشاره به تعداد کمی ازهزاران معجزه،از معجزات قرآن است که برگرفته از كتاب (اعجازعددی قرآن) متعلق به عبدالرزاق نوفل می باشد.

جمع آوری و ویرایش: غلامرضا ایمانی


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 16 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 9:30 :: توسط : غلامرضا ایمانی

از مواعظ حضرت رسول اکرم(ص) به مولای متقیان علی (ع) "آن شش جمله وکلمه ی که ارزشمند تر ازهزاران کلمه وهرچیز دیگراست.
  1-اذا رايت الناس يشتغلون بالفضائل فاشتغل انت باتمام الفرايض
2-اذا رايت الناس يشتغلون بعمل الدنيا فاشتغل انت بعمل الاخره
3-اذا رايت الناس يشتغلون بعيوب الناس فاشتغل انت بعيوب نفسك
4-اذا رايت الناس يشتغلون بتزيين الدنيا فاشتغل انت بتزيين الاخره
  5-اذا رايت الناس يشتغلون بكثره العمل فاشتغل انت بصفره العمل
6-اذا رايت الناس يتوسلون بالخلق فتوسل انت بالخلق

اول: وقتى كه ديدى مردم مشغولند بفضيلتند تو مشغول باش بواجبات
دوم: وقتى كه تو ديدى مردم به عمل دنيا مشغولند تو به عمل آخرت مشغول باش
سوم: هنگامى كه ديدى مردم مشغولند عيب جويى كردن از ديگران تو مشغول باش به عيب خودت
چهارم: وقتى كه ديدى مردم به زينت دنيا مشغولند تو به زينت آخرت مشغول باش
پنجم: وقتى كه ديدى مردم به زيادى عمل به عبادت مشغول هستند تو بصفت با به حقيقت عمل مشغول باش
ششم: وقتى كه ديدى مردم مشغول هستند به دامن گرفتن ديگران و متوسل شدن در خانه اين و آن تو متوسل باش به خالق (او است كه همه كارها را درست مى‏كند نه مردم) اگر انسان خداوند تبارك و تعالى را رها كند و متوسل به ديگران شود خداوند هم او را رها مى‏كند اگر اطاعت از خداى سبحان بشود خداوند همه را مطيع امر او قرارمیدهد.


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 16 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 8:11 :: توسط : غلامرضا ایمانی

                                                                                                                                                                                                                               درهمه حالات توکل بخداوند مشگل گشای همه کارهاست.ویاد خداوند در دل وجان ایجاد آرامش می کند پس همیشه با خدا وآرام باشید.

 


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 15 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 14:37 :: توسط : غلامرضا ایمانی

تقدیم به هنر دوستان عزیز

 

 

شنیدم که نابالغی روزه داشت                                 به صد محنت آورد روزی به چاشت

به کتابش آن روز سائق نبرد                                      بزرگ آمدش طاعت از طفل خرد

پدر دیده بوسید و مادر سرش                                  فشاندند بادام و زر بر سرش

چو بر وی گذر کرد یک نیمه روز                                   فتاد اندر او ز آتش معده سوز

بدل گفت اگر لقمه چندی خورم                                 چه داند پدر غیب یا مادرم؟

چو روی پسر در پدر بود و قوم                                   نهان خورد و پیدا بسر برد صوم

که داند چو در بند حق نیستی                                   اگر بی وضو در نماز ایستی؟

پس این پیر ازان طفل نادان ترست                             که از بهر مردم به طاعت درست

کلید در دوزخ است آن نماز                                         که در چشم مردم گزاری دراز                                                   اگر جز به حق می‌رود جاده‌ات                                     د ر آتش فشانند سجاده‌ات


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 15 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 12:56 :: توسط : غلامرضا ایمانی

تمثال مبارک مرجع عظیم الشان جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی سید حسین بروجردی (ره)


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 14 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 18:25 :: توسط : غلامرضا ایمانی

در آستانه سیزدهم رجب تقدیم به همه رهروان وعاشقان وعلاقمندان ساحت ملکوتی آن امام همام


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 14 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 17:30 :: توسط : غلامرضا ایمانی

خواص‌ و اثرات‌ دارويی زیره سیاه
طبع‌ زيره‌ سياه‌ خيلي‌ گرم‌ و خشک‌ است‌.
زيره‌ سياه‌ داراي‌ خواص‌ مدر، بادشکن‌، مقوي‌، زيادکننده‌ شير، قاعده‌آور، نيرودهنده‌، ضد کرم‌، هضم‌ کننده‌، ضد تشنج‌، قابض‌، معرق‌، مقوي‌ معده‌، قاطع‌ اسپرم‌ است‌.
زيره‌ سياه‌ در موارد بلع‌ هوا، نفخ‌ شکم‌، برطرف‌ کردن‌ سوءهاضمه‌، تسهيل‌ هضم‌ غذا، دل‌ پيچه‌ کودکان‌، انگل‌ معده‌ و روده‌، دفع‌ بادهاي‌ کليه‌ و مثانه‌، تنگي ‌نفس‌، خفقان‌ سرد، سکسکه‌ نفخي‌، استسقاء به‌کار مي‌رود.زيره‌ سیاه يک‌ داروي‌ سنتي‌ براي‌ رفع‌ سوءهاضمه‌ خصوصاً نفخ‌ شکم‌ است‌.
خوردن‌ زيره‌ سیاه يا روغن‌ آن‌ در رفع‌ سوءهاضمه‌ و دل‌ دردهاي‌ کودکان‌ مفيد است‌.زيره‌ سیاه داراي‌ خاصيت‌ ضدگرفتگي‌ دارد و براي‌ رفع‌ گرفتگي‌هاي‌ دوران‌ قاعدگي‌مفيد است‌.
مقوي‌ بدن‌ و چاق‌ کننده‌ است‌. معده‌ را گرم‌ و تقويت‌ مي‌کند و کرم‌ تنيا را دفع‌مي‌کند. و اثر قابل‌ ملاحظه‌اي‌ در جلوگيري‌ از ايجاد بادهاي‌ اضافي‌ در روده‌ و درمان‌اسهال‌ دارد.
دم‌ کرده‌ يک‌ قاشق‌ مرباخوري‌ ميوه‌ له‌ شده‌ زيره‌ سياه‌ در نيم‌ ليتر آب‌ جوش‌براي‌ تنبلي‌ اعمال‌ گوارشي‌ 2 ـ 1 گرم‌ ، بي‌اشتهايي‌، باد يا درد روده‌ مصرف‌ مي‌شود و دانه‌ زيره‌ را يا مي‌جوند و يا از گرد گياه‌ مخلوطي‌ در آب‌ ميل‌ مي‌نمايند.
مصرف دم کرده زيره سياه و يا جويدن آن در رفع و کاهش دردهاي ناشي از قاعدگي، دردهاي روده وبي اشتهايي بسيار مؤثر است،مصرف زيره سياه يا روغن آن در رفع سوء هاضمه و دل دردهاي کودکان و تنگي نفس نيز، کاربرد فراواني دارد، دم کرده زيره سياه همراه با گياه " اوجي " در رفع اسهال، نفخ و سندرم تحريک پذيري روده مفيد است. اين گياه داراي خواص ضد عفوني کنندگي، ضد کرم، ‌ضد تشنج و شل کننده عضلات بوده و مقوي و نيروبخش است؛ بنابراين مصرف آن به افراد داراي مشکلات مذکور توصيه مي شود.

 


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 14 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 14:7 :: توسط : غلامرضا ایمانی

باسلام وادب وتحیت ودورود فراوان بمناسبت حلول ماه با عظمت رجب المرجب، لغت‌ شناسان‌ واژه‌ رجب‌ را به‌ عظمت‌ معنا كرده‌اند، و مرجب‌ به‌ معنای‌ "مورد عظمت‌ قرار داده‌ شده‌" می‌باشد. رجب‌ هفتمین‌ ماه‌ از سال‌ قمری‌ است‌. بدین‌ جهت‌ بدان‌ رجب‌ المرجب‌ گفته‌اند كه‌ قبایل‌ عرب‌ بدوی هم برای آن‌ ماه‌ احترام‌ زیادی قایل‌ بوده‌ و آن‌ را بزرگ‌ می‌شمردند و جنگ‌ را در آن‌ ماه‌ جایز ندانسته‌ و یكی‌ از ماه‌های‌ حرام‌ شمرده‌ می‌شد.

بعد از ظهور اسلام‌ بدان‌ "شهر اللّه‌" گفته‌ و تعظیم‌ می‌نمودند. در آموزه‌های‌ دینی‌ ماه‌ رجب‌ از جایگاه‌ و اهمیت‌ خاص‌ برخور دار است‌ كه‌ حكایت‌ از عظمت‌ این‌ ماه‌ دارد در روایتی‌ آمده‌ است‌، ‌: "رجب‌ نام‌ جویی‌ است‌ كه‌ از عسل‌ شیرن‌تر و از برف‌ سفیدتر است‌، هر كه‌ در این‌ ماه‌ روزه‌ دارد، از آن‌ جوی آبش‌ دهند".واعمال فراوانی برای این ماه ذکر شده که افضل آنها روزه داری وذکر استغفار وتحلیل است. التماس دعا غلامرضا ایمانی 1393/02/13

 


ارسال شده در تاریخ : شنبه 13 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 12:46 :: توسط : غلامرضا ایمانی

تخلّق به اخلاق الهی یعنی تبلور کلّ آیات الهی در وجود انسان(یعنی انس گرفتن با قرآن،یعنی قرآن در وجود انسان رسوخ پیدا کندوهمان فرمایش امام همام صادق آل محمد(ع) "قرآن با خون وگوشت آمیخته شود"

اگر انسان، متخلّق به اخلاق الهی شد که به تعبیر آیت‌الله العظمی شاه‌آبادی(در کتاب شذرات‌المعارف، شذره ثالثه)، همه قرآن، اخلاق است؛ به هیچ کفری دچار نمی‌شود.

آیت‌الله العظمی شاه‌آبادی فرمودند: قرآن، از عرش‌الرّحمن نازل می‌شود و مستقرّ آن، عرش قلوب مؤتلفه است. بعد فرمودند: آنچه که از عرش الرّحمن، نازل می‌شود؛ تمامش، اخلاق است که بر عرش قلوب، نازل می‌شود. نکته مهم، این است که این را هم عرش بیان کرد! معمولاً باید از عرش بر فرش نازل شود، امّا فرمود: این هم عرش است. لذا به این مستقرّ شدن در عرش قلوب مؤتلفه، متخلّق شدن می‌گویند. ایشان در ادامه می‌فرمایند: این «تخلّقوا بأخلاق اللّه»، یعنی همین.

لذا آن کسی که متخلّق به اخلاق الهی می‌شود؛ یعنی همه قرآن (اخلاق) در وجود او تبلور پیدا می‌کند و اگر این‌ حالت برای او به وجود آمد، طبیعی است دیگر دچار هیچ نوع کفری نمی‌شود. همیشه در پناه قرآن باشید غلامرضا ایمانی 1392/02/7


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 7 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 9:49 :: توسط : غلامرضا ایمانی

داروخانه گیاهی خواص (بیدمشک) گیاهی ملین و تقویت‌کننده قلب، اعصاب و محرک قوای جنسی است. این گیاه دارویی دستگاه گوارش را تقویت کرده و اشتها را افزایش می‌دهد. جوشانده برگ یا پوست درخت بیدمشک سبب دفع انگل‌ها و کرم‌های معده و روده می‌شود


بیدمشک تقویت‌کننده دستگاه عصبی بوده و جوشانده برگ آن با عسل اعصاب را آرام می‌کند. همچنین عرق بیدمشک، آرامبخش و خواب‌آور است. جوشانده گل بیدمشک همراه با شکر، ناراحتی‌های عصبی، افسردگی، درد‌های عصبی و روماتیسمی را بهبود می‌بخشد

عرق بیدمشک مقوی قلب بوده و برای حفظ سلامتی آن بسیار مناسب و موثر است و همچنین باعث کاهش تب می‌شود و خاصیت تب‌بر دارد. امیدوارم همیشه سالم وموفق باشید.وهیچ وقت به دارو ودرمان احتیاج پیدا نکنید.1393/02/06

 


ارسال شده در تاریخ : شنبه 6 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 11:15 :: توسط : غلامرضا ایمانی

نصایح شیخ بهایی به فرزندش

اگر پیامبر هم باشد از زبان مردم آسوده نیست.

اگر بسیار كار كند، می‌گویند احمق است.

اگر كم كار كند، می‌گویند تنبل است.

اگر بخشش كند می‌گویند افراط می‌كند.

اگر ثروت اندوزی كند، می‌گویند بخیل است.

اگر ساكت و خاموش باشد می‌گویند لال است.

اگر زبان‌آوری كند، می‌گویند وراج و پر روست.

اگر روزه بدارد و شب‌ها نماز بخواند می‌گویند ریاكار است.

و اگر نماز نخواند می‌گویند كافر و بی دین است.

پس فرزندم نباید به حمد و ثنای مردم اعتنا كرد و جز از خداوند نباید از كسی ترسید .

 

منبع:

كشكول شیخ بهایی.

 


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 1 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 12:25 :: توسط : غلامرضا ایمانی

 

ذکری برای خلاصی از کلیۀ شدائد و گرفتاریها

در جواهر مکنونه آمده است که جهت خلاصی از کلیۀ شدائد و گرفتاریها

در یک جلسه،پانصد و پنجاه و چهار (554) بار بگوید :

«   یا رَئُوفُ یا رَ حیم   »

از آن گرفتاری خلاص می شود،مجرّب است.

ذکری مجرب از علامه حسن زاده

درنزد اولیاء الله مجرب است که إکثار ذکر شریف:

 ( یا حیُّ یا قَیُّومُ یا مَن لا الهَ الّا اَنت )،موجب حیات عقل است.

وقی با خدایت خلوت کن که بدن استراحت کرده باشد و از خستگی به در آمده باشد و در حال امتلاء و اشتهاء نباشد،در آن حال با کمال حضور و مراقبت و ادب مع الله ، خداوند سبحان را بدان ذکر شریف می خوانی ، عدد ندارد ، اختیار مدّت با خود جنابعالی است،مثلاً در حدود بیست دقیقه یا بیشتر و بهتر این که کمتر از یک اربعین نباشد،بیشترش چه بهتر.


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 1 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 12:14 :: توسط : غلامرضا ایمانی

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شمیم هدایت و آدرس gholamreza imani.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 49
بازدید دیروز : 95
بازدید هفته : 49
بازدید ماه : 508
بازدید کل : 22878
تعداد مطالب : 210
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


Alternative content


403